Bestyrelsesmøde marts
- Beboerrådet for Toghavegården

- 12. maj 2023
- 3 min læsning
Bestyrelsesmøde 27 Marts 2023
Siden sidst:
Beboermødet blev afholdt d. 6 februar i Dronningborg sognegård.
Vibeke blev genvalgt til bestyrelsen
Lissy blev valgt ind i bestyrelsen.
Birthe stoppede som afløser for Anders, men forsætter som 2 suppleant, Susanne forsætter som 1 suppleant
Bestyrelsen konstituerede sig på følgende måde
Formand: Torben
Kasser: Marianne
Sekretær: Vibeke
Bestyrelsesmedlem Ejvin og Lizzy
Suppleanter: Susanne og Birthe
Første opgave var at indkalde 1 suppleanten da Lizzy flytter 1/5 23
Spørgsmålene som blev stillet på beboermødet, blev diskuteret. Se særskilt dokument
Nøglebrik til bestyrelsen:
Torben har fået godkendt at bestyrelsen kan få 2 nøglebrikker som kan bruges på alle døre, som kan bruges når der er nyt til opslagstavlen.
Toghavegårdens egen hjemmeside:
Torben har oprettet en hjemmeside som hedder Toghavengården.dk så alle har mulighed for at modtage nyhedsbrev uden at være på Facebook.
Hjemmesiden indeholder bl.a. nyhedsbrev som nemt kan afmeldes hvis dette ønskes, kalender hvor aktiviteter vil blive skrevet ind.
Den vil blive opdateret med beboerrådets kontakter, dokumenter som bl.a. referater fra bestyrelsesmøder m.m. Svar på de mest almindelig spørgsmål og gode råd og info bl.a. omkring udlejning af bord/stole sæt og hvordan man stiller ovnens ur frem og tilbage m.m.
Hjemmesiden vil kunne bruges fra app på mobilen.
Torben og Vibeke er administrator.
Nyhedsbrevet bliver sendt fra en anden udbyder for at have hjemmesiden til 29 kr/årligt. Dette vil blive oplyst på Facebook siden for toghavegården.
Bankkonto:
AL-bank har meldt at vores konto er klar, så nu kan Randers lejerforenings medlemskab blive betalt, samt de regninger som der er blevet lagt ud for. Der er d.d. 9650 kr. når RL er betalt men udlæg ikke er afregnet.
Der er i 2022 blevet indbetalt 34700kr i alt, med et gennemsnit på 107 lejligheder udlejet. 72% af pengene går til RL- 250kr pr lejlighed årligt. Resten bruges på Toghavegården i form af aktiviteter, og andre ting som kommer beboerne til gode.
To do List:
Torben minder Heidi B.B. fra Heimstaden om vores To do liste og høre hvor langt de er med punkterne
Andre emner:
En projektleder- Anders- fra Heimstaden har kontaktet Torben og vil gerne deltage i et bestyrelsesmøde og da det lyder spændende indbydes han til næste i april.
Da Heimstaden har afvist et orangeri på tagterrassen pga. vægten vil bestyrelsen kikke på andre muligheder for læ muligheder, bl.a. en læskærm og en plastikiglo.
Aktiviteter:
Økodag bliver mandag d.17 april
Sommerfest lørdag d. 17 juni.
Julehygge søndag d. 3 december.
Der er plads til flere aktiviteter og håber der er en gruppe forældre som vil gå sammen og lave et udvalg som kan lave noget for børnene i toghavegården. Andre som har en god ide kan også henvende sig og så er bestyrelsen behjælpelig med at finde ud af hvordan det kan lade sig gøre men overlader overordnet ansvar og afviklingen til udvalget.
Økodag :
Da bestyrelsen har fået lov til at benytte højbedene på tagterrassen til urter/grønsag/blomsterbed holder vi Øko-dag for dem som er interesseret i at adoptere et stykke jord hvor der kan dyrkes det man ønsker.
Det kan være til eget forbrug så kommer der navn på området eller det kan være til fri afbenyttelse hvis nogen savner at få lidt jord under neglene.
Mød op på tagterrassen mandag d. 17 april og hør mere. Der vil blive trukket lod hvis der er for mange. Der vil blive lavet venteliste efterfølgende.
Bestyrelsen er ved at finde ud af om gartneren vil være behjælpelig med at få bragt muld op på terrassen.
Sommerfest:
Bliver på samme måde som 2022 hvor bestyrelsen søger heimstaden om tilskud og får vi dette bliver det brugt til kød som smides på grill som medbringes efter behov, tilbehør medbringes efter tilmeldte antal.
Mere info kommer.
Julehygge:
Bliver på samme måde som 2022 hvor bestyrelsen byder på varme æbleskiver og gløgg/varm kakao ved togskinnerne med bål.
Forsamlingshus:
Da vi mangler et selskabslokale, vil bestyrelsen undersøge om der er mulighed for at alle bebyggelserne i sporbyen vil gå sammen om et forsamlingshus.
Evt. i de lokaler som allerede findes og som Sporbyens udvalg har brugt til møder (over for kaffekompagniet)
Tanken er at både privatpersoner i sporbyens bebyggelse ville kunne låne det til feste, Bestyrelserne ville kunne låne det til aktiviteter og sporbyen ville kunne holde event for alle.
Kunst:
Bestyrelsen vil undersøge om Heimstaden afsætter et beløb til kunst som vi kunne få glæde af. Evt lidt farve i opgangene og/eller skulptur udenfor.
Marianne køber en postkasse i stål som hænges op ved hjertestarteren som kan bruges til post til bestyrelsen
Næste møde 17 april kl 19 hos Vibeke 9A 3 tv


