top of page

Beboer møde 2023

  • Forfatters billede: Beboerrådet for Toghavegården
    Beboerrådet for Toghavegården
  • 12. maj 2023
  • 5 min læsning

Mødereferat fra beboermøde i Toghavegården 2023



Åbning af mødet:

Det indkaldte beboermøde blev afhold i Dronningborg sognegård mandag d 6 marts 2023 kl.19.00.

Alle 127 lejemål var inviteret med seddel i postkassen, samt via opslag på Facebook gruppe og opslag i alle opgange. Indbydelsen indholdet desuden husorden samt vedtægterne for beboerrepræsentationen, bestyrelsens beretning og dagsorden.


Punkt 1

Formand for bestyrelsen Torben indledte mødet med at forslå Kim Kristensen fra Randers lejerforening som dirigent. Hvilket blev vedtaget enstemmigt.


Punkt 2

Kim Kristensen kunne fortalte at mødet var rettidig indkaldt, og forslog bestyrelsens sekretær Vibeke som referent. Hvilket blev enstemmigt vedtaget.


Punkt 3

Herefter overlod han ordet til Torben som gennemgik bestyrelsens beretning.

Denne blev enstemmigt vedtaget.



Bestyrelsens beretning for 2022


Marts

Den nye bestyrelse blev valgt på beboermødet på Dronningborg Bibliotek 27. marts 2022 I marts var det varmeregnskabet og manglende varme, samt hundelorte som var på dagsordenen, og Heimstaden blev informeret om Toghavegådens valg Vi bad om at få skiftet smudsmåtterne i opgangene til skridsikre måtter, dette blev udført

Der blev aftalt oftere skift af hundeposeskraldespandene.

April

Bestyrelsen fik i samarbejde med Randers kommune og Heimstaden de ”grønne” affaldsposer udleveret og beboerne kan kontakte bestyrelsen ved mangel. Samt røde kasser til farlig materialer som står i kælderen.

Maj

Bestyrelsen kontakter Arbejderens Landsbank for at få oprettet en konto.

Juni

Heimstaden begynder at trække 30 kr. på huslejeindbetalingerne.

Det valgte beboerråd når inden sommerferien at indkalde Heimstaden til et fysisk møde 21. juni 2022 Resultatet blev starten på en bedre dialog med Heimstaden, og en opfølgningsmail blev efterfølgende sendt til dem. Varmeregnskabet blev endeligt udsendt, men Heimstaden var igen uheldig med leverandøren, den var fejlbehæftet, og den indeholdt ikke tællerstanden som var anført i ind flytningsrapporten.

Dette blev efterfølgende rettet. Heimstaden sponsorerede et beløb til en sommerfest, en sommerfest som blev holdt d. 10 juni på tagterrassen og som var godt besøgt.

En del af de penge blev brugt på klapstole og klapborde som beboeren i toghavegården kan leje til private feste, ved kontakt til bestyrelsen.

Juli

Beboerrådets ønske om flere bord- bænkesæt, blev bekræftet bestilt af Heimstaden, og de blev modtaget måneden efter. Rygning forbudt skilte opsat i kældrene

September

I september blev der oprettet to handicapparkeringer mere, samt bekræftet at opslagstavlerne var på vej fra København.

November

Møde med Heimstaden om vedligeholdelse af de grønne områder, samt vedligehold af den ‘grønne trekant’ udfor 9A-9B-9C –Heimstaden kom med beklagelser vedr. den manglende vedligeholdelse. Beboerrådet bad om at få pudset alle vinduer i opgangene, da dette ikke var foretaget længe. Dette blev udført en mørk aften, og det pyntede i alle opgangene.

December

Jule-komsammen 4. december var rigtigt godt besøgt, her var både æbleskiver gløgg og varm kakao, som beboerrådet havde gjort klar.

Efter aftale med bestyrelsen lavede Heimstaden en oprydning af cykler i kælderen. Heimstaden meddelte at der ikke bliver huslejestigninger i 2023, det var gode nyheder. Dørlåse blev skiftet til systemlåse, og derfor kan vi nu kun anvende nøglebrikker.



Punkt 3

Torben forsatte med fremtidigt bestyrelsesarbejde og drømme


Heimstaden regner med at komme med dette års varmeregnskab om ca. 3 uger.

Blomster/grønsager kasser på taget

Læ muligheder på terrassen

Rollator venlig belægning i stedet for forskudte fliser

Ønsker aktivitetsudvalg især omkring børne aktiviteter

Postkasser ude





Punkt 4

Fremlæggelse af regnskab. Bestyrelsen har d.d. ikke modtaget adgang til konto i Arbejderens landsbank så pengene som beboerne er blevet trukket i kontingent stå stadig på en konto hos Heimstaden som frigiver den som snart AL giver grønt lys

Dette blev godkendt


Så fik beboerne mulighed for at stille spørgsmål og forslag.


1: Ville det være muligt at få ryddet op i ukrudt på togskinnerne mellem sidesporet og Tjærbyvej så det ville blive muligt at gå den rute?

Bestyrelsen lovede at tage forslaget vider til Grundejerforening Sporbyen som har ansvaret for denne del

Her blev der samtidig forslået at få broer over varmerørene så området bag dem kunne udnyttes bedre hvilket bliver sendt med.


2: En beboer kunne fortælle om problemer med at få leveret ugeblade efter der er blevet lavet nye nøglebrik koder og låsene udskiftet

Bestyrelsen kunne fortælle at de allerede er bekendt med problemet og har drøftet det med Heimstaden som vil se om det er muligt at sætte postkasserne ude. Og kunne samtidig fortælle at Postnord har modtaget en brik så de kan komme ind i alle opgange.

I den forbindelse blev der foreslået at der bliver sat en postkasse op til bestyrelsen, gerne ved hjertestarteren.


3: En beboer kunne fortælle de har fået lavet en handicap-p-plads udfor nr. 9C men at den tit er optaget af en anden bruger som også har handicap skilt. Ville det være muligt at få ekstra handicap plads ved 9C.

Bestyrelsen vil se på om der er muligt at flytte den som er ved 9A da denne ikke længere er i brug pga. flytning. Og evt. muligt at få handicap pladserne med nummerplade tilknytning.


4: Beboerne i 11A føler sig generet af folk udefra som har taget de udvendige trapper op på tagterrassen, også efterfølgende tager elevatoren ned i opgangen. Vil bestyrelsen undersøge om det er muligt at døren fra terrassen ud i opgangen kun kan åbnes med vores briksystem.

Bestyrelsen lovede at sende det videre til Heimstaden.


5: En beboer spurte om det ville være muligt at få gelænder udenfor til trappen ved 9C og 15A begge i gårdsiden, samt en rampe ved 9c så kørestole har mulighed for at komme ud til ventende bil uden at skulle køre helt ned til 9A for at komme ud.

Bestyrelsen lovede at sende det videre til Heimstaden


6: En beboer fortæller at nedgang til cykelkæderne samt døren stadig volder problemer, det er svært for ikke at sige umuligt at få en elcykel op af rampen, og ned sidder rampen forkert i forhold til at holde cyklen. Ville det evt. være muligt at få lavet rampen om så der er ramper på begge sider og trapper i midten.

Bestyrelsen kunne fortælle at døren var blevet rettet til 2 gange, men kontakter Heimstaden så det kan ske igen samt forslår ændret rampe


7: En beboer vil høre om det kunne lade sig gøre at man kun kan komme ind i kælderrummet med brug af nøglebrik i opgangen når man træder ud af elevatoren for på den måde at vanskeliggøre tyveri i kælderrummene, evt. også lås mellem sektionerne så man kun kan komme ind til sin eget.

Bestyrelsen lover at sende forslaget videre til Heimstaden.


8: En beboer spørg om bestyrelsen ved hvor lade standeren til elbiler bliver af. Heimstaden meldte selv ud de ville komme i efteråret (2022)

Bestyrelsen har desværre heller ikke hørt andet og kan kun give beboer ret i at det ville være godt hvis Heimstaden meldte forsinkelsen ud. Men lover at sende forespørgslen videre til Heimstaden.


9: En beboer foreslår en velkomst mappe til ny indflyttet med info om husorden, nyttige hjemmesider for toghave beboer, m.m. samt nyttige info bl.a. grønne poser og leje af klapbord/stole m.m.

Samt at nyhedsbrevet sendes ud på e-mail.

Bestyrelsen kunne fortælle de allerede er godt i gang med mailliste til alle samt hjemmeside.

Velkomstmappen bliver taget op på næste bestyrelsesmøde til formel godkendelse.


Punkt 5

Ingen indkommen forslag.


Punkt 6

Valg af bestyrelsen

Birthe som var suppleant for Anders, træder ud.

Lizzi som var suppleant, ønsker valg til bestyrelsen. Hvilket vedtages enstemmigt.

Vibeke ønsker genvalg. Hvilket vedtages enstemmigt.

Susanne forsætter som suppleant sammen med Birthe.

Ingen andre ønsker at opstille.

Bestyrelsen konstituerer sig på først kommende bestyrelsesmøde.


Punkt 7

Bestyrelsen foreslår at kontingentet til beboerforeningen foresætter uændret.

Hvilket vedtages enstemmigt.


Punkt 8

Bestyrelsen kunne fortælle af kaffen der blev serveret, var sponsoreret af vores naboer Kaffe agenterne.


Kim Kristensen inviterede alle interesseret til at deltage i Randers lejerforenings generalforsamling d. 22 marts i Helligåndens hus i Randers


Lizzi kunne fortælle at påskeharen ville kom på besøg i toghavegården lidt for tidligt, nemlig d 26 marts



Kim Kristensen: dirigent. Vibeke rank: referent.

 
 

Seneste blogindlæg

Se alle
Velkommen til nye naboer

Hold øje med din opgang, og ønsk din nye nabo velkommen. Scandiasporet 11 H, 1. th. med overtagelse pr. 03. november 2025. Midtersporet...

 
 
bottom of page